A mai magyar társadalmi – politikai és kulturális – közeg a Magyar Televízió Rt. közszolgálatisága tekintetében: üzleti-pénzügyi értelemben kétszínű és csalárd, esztétikai vonatkozásban pedig legalábbis ellentmondásos, zavaros – nagyrészt teljesíthetetlen (vagy semmilyen) elvárásokat fogalmaz meg. Az MTV Rt.-ben vígan együtt él a kincstári-költségvetési pazarló szemlélet a mohó (reklám-)üzletelési vággyal – médialobbista a korrupt és/vagy ostoba hivatalnokkal. A politikai és állami, s a média-szakirányításban a legképtelenebb „vegyes” (szociál-kapitalista-posztszocialista) elképzelések működnek, miszerint az MTV Rt. egy olyan speciális médiahidra, amelynek egyik feje magába szívja az intimbetétek reklámjából a „piszkos pénzt”, majd a másik fejéből spontán parancsszóra előpattan „a tiszta közszolgálati kultúra”. (A folyamat tetszés szerint akár meg is fordítható...) Valójában azonban az MTV Rt. által hagyományosan működtetett költségvetési médiapiac a külső műsorkészítő lobbik (produceri irodák, kft.-k) szabad vadászterülete – sőt mi több, bizonyos piszkos (vállalkozói?) pénzek „kulturális mosodája” is egyben.