A színes üvegkép művészetét a gótikus katedrálisokból ismerjük. A különös misztikus belső teret alakító hatása révén egyedülálló szerepe van a művészeti műfajok között. Nem véletlenül őrizte meg a szerepét évszázadokon keresztül nemcsak a szakrális művészetben, hanem a világi építészetben is, anélkül, hogy alapvető stílusjegyei, kifejezési módozatai megváltoztak volna. E könyv kinyitja előttünk Bráda Tibor festőművész műtermét, üvegfestő műhelyét, ahol is betekintést nyerünk a színes üvegképkészítés titkaiba. A tanulmány hiánypótló, mivel általa alaposan, a legapróbb gyakorlati mozzanatokra is kitérve megismerkedhetünk az ólmozott üvegképkészítés lépéseivel. A tervezés legelső mozzanatától kivitelezés legutolsó fázisáig. A tartalomból Bevezető Mit jelent a festőművész és az üvegtervező számára a murális munka? A jó üvegfestő ismérvei A tervezéstől a megvalósulásig A munka kezdetei A tervezés lépései A mérés A kutatás A költségvetés A kivitelezés lépései A kartonrajz elkészítése Pauszálás Sablonrajzolás Sablonvágás A színes üvegek kiválasztása Színezés Szabás A festés első fázisai Az üvegfestékek összetétele és felhasználásuk lehetőségei Kiszedés Égetőműhely A gyorségetés folyamata Ólmozás Cinezés, forrasztás Tömítés Ólomlezárás Szélvasak elhelyezése Beépítés Hogyan készítettem a sárospataki Bazilika Minor díszüvegeit? A rekonstrukció (a beleélés művészete) Hogyan kezdődik a rekonstruálás? Szakrális üvegképek Magyarok Nagyasszonya-templom Szűz Mária bemutatása-templom Szent László-templom Keresztény jelképek Corpus Szent Lukács Kádár Kata balladája Jézus szíve Szabadhegyi Szent Anna-templom Egy mímus angyala Világi üvegképek Család Üvegképek a Fatál étteremben A jó bor ünnepe Üvegkép a tanításról Üvegképek az Orchidea Hotel pincéjében